hits

lenawalstad

Stsug? Spis dette med god samvittighet

Dette er perfekt til dempe stsug :-) Nr jeg fr lyst p noe stt, og samtidig vil vre sunn - ender det ofte opp med dette. Jeg liker det veldig godt, og anbefaler prve det om du ikke har smakt dette sammen fr :) Her har jeg proteinfluff, mager vaniljekesam, jordbr og biter av atkins sin proteinbar (fudge caramel) som smaker helt himmelsk :)

Proteinfluff:
Visp sammen et egg, to spiseskjeer proteinpulver med sjokoladesmak og en stor spiseskje med sukrinmelis. (Pisk i 7-10min, med hndmikser)

Hell i proteinfluffen i ei skl med mager vaniljekesam ved siden av - topp skla med jordbr og biter av atkins proteinbar. <3



Ha fortsatt en kjempefin sndag :-)
- Lena <3

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa

Effektiv rumpevelse

God morgen, og god lrdag dere fine <3 Jeg deler en av mine favorittvelser p rumpetrening - her er bilder fra grsdagens treningskt. :-) Denne velsen svir veldig p rumpa, og jeg syns den tar godt om det gjres p denne mten.

Bruk et strikk knyt stramt rundt leggene, sett hla godt mot rumpa, press knrne s godt du kan fra hverandre, og skvis rumpa opp. Stram og hold i 3-5 sekunder fr du slipper ned igjen. Prv 4*20rep :-) Jeg bruker denne velsen ganske ofte, og blir stiv og stl i rumpa :-)





Nyt lrdagen <3 Klem Lena

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa

Slik fordeler jeg treningen min

Jeg fr sprsml om hvor ofte jeg trener hver muskelgruppe i lpet av en uke, s her kommer et innlegg om det ogs :-) Jeg flger ingen faste program, og jeg trener aldri de samme musklene to dager p rad. Jeg fordeler treningen min p denne mten:
Dag 1 - Bein + rumpe
Dag 2 - Rygg
Dag 3 - Skuldre og mage
Dag 4 - Bein + rumpe
Dag 5 - Rygg og mage + (biceps en gang hver andre uke)

Ellers s trener jeg ogs bryst og triceps en gang hver andre uke.

Som regel ser treningen min slik ut, med endringer om det blir en ekstra dag med treningsfri eller en ekstra dag med trening :-)

Jeg er foresten nesten aldri p trening lenger enn ca en time (med mindre jeg trener med noen og det blir mye prat imellom) Jeg liker heller trene ofte, og ha korte kter. Hadde jeg trent litt lenger og samla litt flere muskelgrupper hadde det holdt med trening 3-4 dager i uka :-)
Hper dere fr en fin fredag alle sammen, s snakkes vi igjen i morgen <3





Klem Lena <3

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa

Deilig grovbakst

I starten av denne uka luktet det nybakte rundstykker hjemme hos oss, og det lukter s nydelig! :-) Er det noe jeg kunne blitt flinkere p s er det ta meg litt ekstra med tid til bake. Jeg er veldig fan av mat som tar kort tid lage, samtidig som det skal vre ganske s sunt. Dette tok heller ikke all verden med tid, de er sunne og veldig gode :-)

Jeg mler sjeldent hvor mye jeg bruker, men litt av alt s blir det en god deig ut av det. I disse har jeg blanda mest havremel, litt grovmel og speltmel. (ikke ndvendig blande alle disse)I tillegg har jeg i
- 50 gr gjr
- En skvett olje
- En klype salt
- Lunket vann
..Og knar alt sammen til en god og rund deig. :-)

Jeg rulla noen til helt vanlige rundstykker, og fylte noen med ost og kalkunskinke :-)

De blir luftige og best med heving bde etter deigen er knadd sammen, og etter de er rulla eller fylt med det du nsker ha inni :-)

Hper det smaker! :-)

klem Lena <3

Instagram: lenawalstad

I'm back!



God morgen <3 Dagene flyr unna, og n gr det jammen fort til helg igjen ogs :-) I gr kveld la jeg meg med med et smil om munnen etter ha fullfrt ei beinkt rett etter jobb. Jeg syns det var overraskende godt komme meg p gymmet igjen - og jeg er s glad i den flelsen etter trening at jeg fr meg en skikkelig lykkerus nr jeg er s motivert og at formen endelig er p topp igjen. I gr trente jeg kun med lette vekter og mange repetisjoner. starte litt rolig etter at jeg har vrt syk syns jeg er veldig greit :-) N gleder jeg meg bare til f spist godt i dagene framover, og komme meg opp ke litt p vektene igjen - det fles s deilig! :-) Etter treningskta i gr var det ingen vits legge deg uten f spist ordentlig. Trening bryter ned musklene vre, og da m det mat til for klare bygge de opp igjen :-)






Krydret kylling, ris, brokkoli, tomater og soyasaus. Maten ble s enkel som dette i gr :-) Ettersom at jeg var s sulten, og at matlysten endelig har kommet tilbake s smakte dette helt himmelsk. Lover dere uansett et bedre matinnlegg her i morgen :-D Ellers hper jeg dere fr en fin onsdag <3

- Lena <3

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa

Deilige dager p fjellet

  • Skrevet 26.01.2016 klokka 10:12
  • Kategori:Blogg

<3 I tillegg til mat og trening legger jeg ut litt personlige innlegg om andre ting som skjer innimellom ogs, denne bloggen blir som en dagbok for meg - og det er veldig hyggelig se at det er flere som leser og gir meg tilbakemeldinger p innlegg og hva dere nsker lese mer om. Og at dere har gitt meg beskjed om at dere er glade for at jeg blogger jevnt igjen, blir jeg utrolig glad for hre - da er det s gy dele med dere :-) Tusen takk <3

I helga som var dro jeg og samboeren en tur p hytta vr som er p Glmos, like ved vakre Rros. Vi var der fra lrdag til sndag, og fikk nyte en liten Rros sentrum-tur i tillegg til helt frisk og magisk fjelluft. Ettersom at formen min ikke har vrt helt topp ble det ingen skitur denne gangen, men snart tar vi turen oppover igjen. Da mest sannsynlig med et flott vennepar av oss <3 Jeg gleder meg masse allerede til neste tur oppover, snart er det jo Rrosmartnan ogs!


(Haha, jeg m bare le av dette bildet. "Lper bare tar en liten bloggselfie mens du mker litt her jeg.." :-D)







(Ahh, kald og deilig fjellluft <3 bare det er helt utrolig avslappende i seg selv) Er du glad i fjell og hytteturer for koble av litt noen ganger? :-)

Nyt dagen alle sammen, s sees vi igjen i kveld eller i morgen <3

- Klem Lena

Instagram: lenawalstad

Treningsfri mandag



Da er vi i gang med ei ny uke, og jeg begynner bli meg selv igjen etter ha vrt i drlig form den siste uka. Endelig begynner matlysten komme tilbake, og det klr i fingrene til komme seg p trening igjen. Selv om jeg gleder meg til det tenker jeg starte mandagen med treningsfri, for vre helt sikker p at ingenting slr tilbake. S i dag fr det holde med gjre en god innsats p jobb, og hive litt ekstra innp med mat :-) I gr avslutta jeg dagen med 5 varme brdskiver rett fra ovnen med smr og syltety p, pfyll av tapt energi de siste dagene. Brd smaker foresten helt himmelsk nr man ikke spiser det s ofte :-) N som jeg snart kommer i gang med treningen igjen skal jeg prve f blogga litt mer om det framover ogs - s det ikke bare blir mattips her. Ellers nsker jeg dere en kjempefin mandag <3


Klem Lena

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa

Lena's lunsjtips

God sndag mine fine lesere <3 Jeg tenkte dele et lunsjtips med dere som jeg syns smaker godt og er enkelt lage. Jeg spiser dette ganske ofte, og blir ikke lei! :-)

Her har jeg fylt opp speltlomper med tacokjtt, cottagecheese, salat, agurk og tomat. Kjempegodt, sunt, mettende og lettvint om du ikke har all verden med tid. Dette er greit ha som matpakke om du er p farten ogs. Hverdagen blir somregel ganske travel, og dagene gr i ett - s for min del fungerer dette supert som rask mat, om man nsker velge et sunnere alternativ :-)



Hper helgen deres har vrt fin s langt, og at dere nyter sndagen videre <3

- Lena


Instagram: lenawalstad

Stuper du i sjokoladeskla? Helg er helg!



Jeg deler et lite helgetips med dere i dag :-) Selv om det er helg og det fort kommer fram mye sjokolade og annen kos er det greit kunne prve friste bde seg selv og barna med frisk frukt i fine farger. Om det er litt av frukta det blir plukket av er det bedre fylle magen litt ekstra med det enn fylle magen kun med potetgull og sjokolade. Den smellen er det nok flere som kjenner seg igjen i. Det er alltid noe man kan bli flinkere p som faktisk gjr en forskjell i lengden - og det sette fram et fristende fruktfat skader verken om det er helg eller hverdag :-) Ha en deilig lrdag med bde frukt og sjokoladeskl foran deg <3 Helgen er til nyte utskeielser og annen kos, men jammen er det godt med god og frisk frukt imellom sjokoladen i ganen ogs! :-D







<3 Lena

Instagram: lenawalstad

favorittmiddag

Dette er yndlingsmiddagen min for tiden, som jeg anbefaler prve :-)

Dette er middag for to, doble alt om dere er flere.

- kok opp en passe mengde med ris

- stek 400 gram karbonadedeig

- kutt opp 5 store tomater og 1 lk, hiv de i en kjele

- ha i en spiseskje med tomatpur

- hell i en boks rde bnner i chillisaus (kidney). la det koke opp og ha i karbonadedeigen.

- rr alt godt sammen og krydre med finhakket chilli, kajennepepper, vanlig pepper og litt salt. Jeg overdriver alltid med krydder, syns det er super digg med sterk mat. :-)

Ha gjerne frisk grnn salat til :-) Jeg syns dette smaker helt nydelig! kos dere, og nyt maten :-)

<3 Lena

Instagram: lenawalstad

Vr fornyd med deg selv



Hvem har ikke kjent p det nske om vre en annen enn den man er? Det er alltid noen man syns ser finere ut, noe man er sjalu p, eller at man nsker forandre p den man selv er. Jeg har kjent p den flere ganger tidligere, men jo eldre jeg har blitt, jo mer har jeg sluttet tenke p den mten. Det blir aldri en lsning uansett, s det bli tryggere p seg selv og heller godta seg selv for den man er, er en fin ting jobbe med :-) Vi vil aldri klare bli noen andre, s hvorfor bruke tid p nske det. Ikke glem vre glad for at du er du. bli en bedre versjon av seg selv er noe annet, og det man kan gjre for fle seg litt bedre er opp til hver enkelt.

For meg har lsningen blitt jevne treningskter og et sunt kosthold med utskeielser av og til :-) Trening og et sunnere kosthold har gitt meg s mye glede, og jeg som selv har lagt det nederst p prioriteringslista fr har n et sterkt nske om at flere skal oppdage at det er ikke et blodslit nr det er s mye positivt som flger med. - Jeg er i et mye bedre humr nr jeg er aktiv og trener i hverdagen (det er godt bde for meg selv og de jeg har rundt meg) - jeg fungerer bedre p jobb - Nr jeg trener har jeg lyst p sunnere mat (tro det eller ei, det er faktisk helt sant) - Jeg spiser meg god og mett med god samvittighet, noe jeg vet mange sliter med - jeg fler mestringsflelse av bli sterkere og gjennomfre treningskter - Jeg sover bedre om natten, og jeg holder meg i form jevnt gjennom ret. Da koser jeg meg ogs med godsaker, sjokolade og andre ting nr jeg har en ellers god rutine p sunne matvalg og trening med jevne mellomrom. Det er ogs viktig for meg, hvem er ikke glad i sukker og godsaker? :-)

motivere seg selv med tenke p at man kan bli en bedre versjon av seg selv er s mer enn nok. Det viktigste er at man lrer like det, og ha glede av det man gjr, uansett hva det mtte vre for hver enkelt av oss. <3 Glem ikke vr fornyd som du er, samtidig som du jobber mot mlene dine - livet er for kort til hele tiden vre misfornyd.

<3 Lena

Instagram: lenawalstad

Ikke glem det viktigste

God torsdag alle sammen <3 Jeg har ligget syk i et par dager n, og jeg fr tenkt ekstra mye p det som betyr masse for meg nr dagene ikke flyr unna med fult program som de ellers gjr.

Det er s viktig huske p at mens man drmmer og jobber for det man hele tiden nsker seg, s m man ikke glemme hva man allerede har, hvem som er der for deg og hvem man bryr seg om <3 (forst meg rett, ml og drmmer er kjempe bra, s lenge man husker sette pris p andre ting som ogs er viktig) Det er veldig lett drmme seg litt bort og alltid nske seg mer enn det man har, men husk at vi vet aldri hva som vil skje framover. Fortell de du bryr deg om at du er glade i dem, sett pris p de som prater godt om deg, vr med de som gjr deg glad, og se hvem som gleder seg over at du har det bra <3

Folk som prater godt om andre er det fineste jeg vet :-) Ha en fin dag videre, og takk til deg som er innom her og leser innleggene mine - det setter jeg snn pris p.

<3 Lena

Instagram: lenawalstad

Deilig tirsdagsmorgen

God morgen <3 Som noen av dere vet fra fr, s syns jeg det er s utrolig godt med cottagecheese toppet med br og sukkerfritt syltety. Jeg syns det er helt perfekt enten som mellommltid, dessert eller til kvelds nr jeg blir smsulten. Jeg har mine perioder med yndlingsmltider, s spiser jeg det noen dager p rad fr jeg finner en annen favoritt spise. Litt variasjon er bra det ogs :-) Jeg skal f gjort unna litt klesvasking og matlaging fr jeg kommer meg videre p jobb og trening litt senere i dag. Frst m jeg ut mke litt sn etter jeg har spist opp skla mi med cottagecheese og br. Det er s vakkert ute n - endelig kom det litt sn dalende ned :-) Jeg skal prve f tid til en skitur i lpet av uka ogs. Hva er bedre enn f rrt seg litt ute i frisk, deilig luft og bli kald og god i kinna:-)





God tirsdag til dere fine <3

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa

Middagstips + bein og magedag

Hei dere <3 Hper dere har hatt ei fin helg og er klar for ei ny bra uke :-) En god fiskemiddag i starten av uka trenger ikke vre s dumt etter ei helg med kanskje mye tung mat og godsaker :-) Fisk er veldig sunt og magert, og med rett tilbehr smaker det kanskje ikke s aller vrst likevel.


Kokt torsk i lettsaltet vann, stpotetmos blanda inn med en skje mager kesam, asparges, sukkererter og sitron. Jeg strr over en liten klype maldon salt, og klemmer over litt sitronsaft helt tilslutt. God, sunn og enkel middag.



Ellers i dag har jeg starta uka med en fin dag p jobb, etterfulgt av bein og rumpe trening + litt magevelser. Jeg syns det er kjempedeilig starte uka med en god treningskt :-) Har du trent i dag, eller planlegger ei kt i morgen? :-)





Klem Lena

Instagram: lenawalstad

Sunn dessert eller mellommltid

Hei dere <3

Selv har jeg blitt veldig glad i spise cottage cheese med tilbehr som dessert etter middag, eller som mellommltid. Jeg gjr det s enkelt som rre inn litt sukkerfritt syltety, og ha i biter av frukt eller br. Det er ogs veldig godt ha i hakkede ntter og rosiner. Vr kreativ og str over noe du liker. Det enkle er ofte det beste :-)



Her har jeg rrt inn sukkerfritt blbr syltety og lagt i bringebr, blbr og appelsin.



- Lena <3

Instagram: lenawalstad

Sliter du fortsatt med motivasjon til trene?

Da var det sannelig mandag igjen, og starten p en ny uke :-) Er du motivert til f til en treningskt eller flere denne uken? Jeg har mine metoder tenke p for starte uken med trening fr eller etter jobb, som jeg skal dele med dere i dag :-) Det ER tungt st opp p mandager, det er det ingen tvil om - men samtidig er det kun jeg som kan velge om jeg vil syte over hvor trtt jeg er, hvor lite motivasjon til trening jeg har, eller hvor tung denne dagen blir. Negativitet smitter utrolig fort, og delegger dagen for flere man mter om man drar det med seg hjemmefra. Det er ogs grunnen til at selv om jeg er trtt starter jeg dagen med musikk som gjr meg glad, fr i meg en god og mettende frokost, og en deilig kopp med kaffe. Jeg pakker klar treningsbagen, og kommer meg avgrde fordi trening hjelper p humret. Derfor gjr jeg det bde for meg selv, og for andre :-) Dette er en litt annen type motivasjon til trening, isteden for tenke at du ikke orker trene fordi det er tungt for deg selv og slitsomt der og da, kan du heller bruke de du har rundt deg og de du bryr deg om. Har du tenkt over at om du er god med deg selv og gjr det som fr deg i bedre form og humr, gjr at du blir et bedre menneske for de du er sammen med ogs? :-) Bde for familie, venner, arbeidskollegaer og andre du mter i lpet av dagen. Bare det i seg selv er for meg en stor motivasjon :-) Prv tenk det p den mten du ogs :-)






Jeg hper dere fr en best mulig start p uken, og at dere koser dere i dag <3 Stor klem fra meg - og takk for at dere leser, stiller meg sprsml bde her og p snapchat, og kommenterer innleggene mine. Det blir jeg s veldig glad for <3 Etter at jeg har begynt blogge igjen har jeg ftt mye positive tilbakemeldinger p at dere er glade for det, og det setter jeg stor pris p. Da er det ekstra gy dele med dere ogs :-)

- Lena :-)

Instagram: lenawalstad snapchat: lenawa

Grsdagens festantrekk

  • Skrevet 10.01.2016 klokka 15:43
  • Kategori:Blogg

God sndag til deg. <3 N ligger jeg rett ut p sofaen enda ha sovet lenge i dag. Litt hvile m til det ogs. Resten av dagen skal g til vasking av klr, litt husvasking og ei treningskt. Jeg har hatt fri fra jobb denne helga, og feira 27-rs dag til storesstra mi i gr kveld. Vi kosa oss med flotte folk og god stemning. Fr vi dro knipsa vi et par bilder s jeg fikk vise dere antrekket jeg gikk for. :-)

Denne enkle kjolen fra H&M med pen rygg.



Jeg hper dere ogs har hatt ei fin helg s langt, og koser dere resten av kvelden. :-)

- Lena

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa

Biffmiddag til kvelds?

Det er ikke feil med en god biffmiddag i lpet av helgen.

Stekt pepperbiff med:


- Spinat
- Cherrytomater
- Stekt sopp og lk med en spiseskje crme fraiche.
- Potetmos av mandelpoteter. (Jeg koker dem, moser og rrer kun i litt lettmelk)





Jeg synes dette er s utrolig godt, det er sunt, og det er veldig enkelt lage.

nsker deg en fin helg videre, og nyt biffmiddagen med god samvittighet.

Klem Lena

Instagram: lenawalstad

En sunn og god start p dagen

God fredag alle sammen. Som mange av dere vet s er dette noe av det jeg liker best spise til frokost. Det smaker godt, og holder meg mett ganske lenge fr jeg trenger et nytt mltid. Havregryn med ntter, syltety, br og lettmelk. Dette ble frokosten i dag ogs, og jeg er strlende fornyd med det. Haha! En forandring av og til er jo deilig det ogs, for ikke bli lei. Jeg kommer til poste andre alternativ til frokost/mellommltider framover ogs :) Hper dere fr en fin start p dagen, s sees vi igjen senere.





- Lena

Instagram: lenawalstad

Torsdag 07.01

God morgen. I dag er jeg innom for nske dere en fin torsdag. Etter jobb i dag tenkte jeg f tatt en skuldre og mage kt. N er det en stund siden jeg trente skuldre, s det skal bli deilig f trent de godt igjen. Om du skal p trening i dag, hva har du tenkt trene? :-)




Innen helga er over skal jula bli ryddet bort ogs, hehe! Kos dere videre i dag da, dere.

Klem Lena

Instagram: lenawalstad

En tallerken full av gode nringsstoffer

God tirsdag dere :-) Etter en periode med mye julemat og godsaker er det deilig komme tilbake til litt sunnere rutiner igjen. Her kommer grsdagens enkle middag, full av gode nringsstoffer som kroppen trenger.Her er det en blanding av proteiner (kjtt) karbohydrater (ris) vitaminer og mineraler (grnnsaker) og sunt fett (avokado)





Er du flink til blande forskjellige nringsstoffer p tallerkenen din?

Smask Lena

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa

Nyttrsforsett og krav til seg selv

Godt nyttr alle sammen :-) jeg hper dere har har hatt ei fin jul og en god start p det nye ret s langt. Det er s deilig tenke p at et nytt r er ogs en ny start! Bde jeg og mange andre setter seg ml og nyttrsforsett innen trening. Jeg hrer mange flotte nyttrsforsett som folk har satt seg, men samtidig ser jeg hvor store krav folk setter til seg selv. Jeg har nemlig gtt i fella p den flere r p rad jeg ogs, derfor har jeg endret litt tankegang p hvordan jeg for en gang skyld kan n de nyttrsforsettene/mlene jeg har satt. Det ved sette ml som ikke er for store, men som likevel blir en utfordring og som jeg vet er mulig n. I det siste ret har jeg merket at det fle mestringsflelse ganske ofte er ogs en god motivasjon til fortsette. Og ikke minst det klappe seg selv p skuldra og tenke at det er lov gi seg selv litt skryt nr man jobber mot nye ml - uansett hva det mtte vre.

Nyttrsforsett er bra, s lenge de gr gradvis gjennom ret s man fler at man klarer mestre, og kose seg p veien. Ha en god mandag dere fine:-)





Jeg gleder meg og tror at 2016 kommer til bli et bra r med en positiv innstilling! :-)

Klem Lena

Instagram: lenawalstadSnapchat: lenawa