lenawalstad

Søtsug? Spis dette med god samvittighet

Dette er perfekt til å dempe søtsug :-) Når jeg får lyst på noe søtt, og samtidig vil være sunn - ender det ofte opp med dette. Jeg liker det veldig godt, og anbefaler å prøve det om du ikke har smakt dette sammen før :) Her har jeg proteinfluff, mager vaniljekesam, jordbær og biter av atkins sin proteinbar (fudge caramel) som smaker helt himmelsk :)

Proteinfluff:
Visp sammen et egg, to spiseskjeer proteinpulver med sjokoladesmak og en stor spiseskje med sukrinmelis. (Pisk i 7-10min, med håndmikser)

Hell i proteinfluffen i ei skål med mager vaniljekesam ved siden av - topp skåla med jordbær og biter av atkins proteinbar. <3



Ha fortsatt en kjempefin søndag :-)
- Lena <3

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa

Effektiv rumpeøvelse

God morgen, og god lørdag dere fine <3 Jeg deler en av mine favorittøvelser på rumpetrening - her er bilder fra gårsdagens treningsøkt. :-) Denne øvelsen svir veldig på rumpa, og jeg syns den tar godt om det gjøres på denne måten.

Bruk et strikk å knyt stramt rundt leggene, sett hæla godt mot rumpa, press knærne så godt du kan fra hverandre, og skvis rumpa opp. Stram og hold i 3-5 sekunder før du slipper ned igjen. Prøv 4*20rep :-) Jeg bruker denne øvelsen ganske ofte, og blir stiv og støl i rumpa :-)





Nyt lørdagen <3 Klem Lena 

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa

Slik fordeler jeg treningen min

Jeg får spørsmål om hvor ofte jeg trener hver muskelgruppe i løpet av en uke, så her kommer et innlegg om det også :-) Jeg følger ingen faste program, og jeg trener aldri de samme musklene to dager på rad. Jeg fordeler treningen min på denne måten:
Dag 1 - Bein + rumpe
Dag 2 - Rygg
Dag 3 - Skuldre og mage
Dag 4 - Bein + rumpe
Dag 5 - Rygg og mage + (biceps en gang hver andre uke)

Ellers så trener jeg også bryst og triceps en gang hver andre uke.

Som regel ser treningen min slik ut, med endringer om det blir en ekstra dag med treningsfri eller en ekstra dag med trening :-)

Jeg er foresten nesten aldri på trening lenger enn ca en time (med mindre jeg trener med noen og det blir mye prat imellom) Jeg liker heller å trene ofte, og ha korte økter. Hadde jeg trent litt lenger og samla litt flere muskelgrupper hadde det holdt med trening 3-4 dager i uka :-)
Håper dere får en fin fredag alle sammen, så snakkes vi igjen i morgen <3





 

Klem Lena <3 

 

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa

Deilig grovbakst

I starten av denne uka luktet det nybakte rundstykker hjemme hos oss, og det lukter så nydelig! :-) Er det noe jeg kunne blitt flinkere på så er det å ta meg litt ekstra med tid til å bake. Jeg er veldig fan av mat som tar kort tid å lage, samtidig som det skal være ganske så sunt. Dette tok heller ikke all verden med tid, de er sunne og veldig gode :-)

Jeg måler sjeldent hvor mye jeg bruker, men litt av alt så blir det en god deig ut av det. I disse har jeg blanda mest havremel, litt grovmel og speltmel. (ikke nødvendig å blande alle disse) I tillegg har jeg i
- 50 gr gjær
- En skvett olje
- En klype salt
- Lunket vann
..Og knar alt sammen til en god og rund deig. :-)

Jeg rulla noen til helt vanlige rundstykker, og fylte noen med ost og kalkunskinke :-)

De blir luftige og best med heving både etter deigen er knadd sammen, og etter de er rulla eller fylt med det du ønsker å ha inni :-)

Håper det smaker! :-) 

klem Lena <3

 

 

 

 

Instagram: lenawalstad 

I'm back!



God morgen <3 Dagene flyr unna, og nå går det jammen fort til helg igjen også :-) I går kveld la jeg meg med med et smil om munnen etter å ha fullført ei beinøkt rett etter jobb. Jeg syns det var overraskende godt å komme meg på gymmet igjen - og jeg er så glad i den følelsen etter trening at jeg får meg en skikkelig lykkerus når jeg er så motivert og at formen endelig er på topp igjen. I går trente jeg kun med lette vekter og mange repetisjoner. Å starte litt rolig etter at jeg har vært syk syns jeg er veldig greit :-) Nå gleder jeg meg bare til å få spist godt i dagene framover, og komme meg opp å øke litt på vektene igjen - det føles så deilig! :-) Etter treningsøkta i går var det ingen vits å legge deg uten å få spist ordentlig. Trening bryter ned musklene våre, og da må det mat til for å klare å bygge de opp igjen :-)






Krydret kylling, ris, brokkoli, tomater og soyasaus. Maten ble så enkel som dette i går :-) Ettersom at jeg var så sulten, og at matlysten endelig har kommet tilbake så smakte dette helt himmelsk. Lover dere uansett et bedre matinnlegg her i morgen :-D Ellers håper jeg dere får en fin onsdag <3

- Lena <3 

 

 

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa

Deilige dager på fjellet

  • Skrevet 26.01.2016 klokka 10:12
  • Kategori:Blogg

<3 I tillegg til mat og trening legger jeg ut litt personlige innlegg om andre ting som skjer innimellom også, denne bloggen blir som en dagbok for meg - og det er veldig hyggelig å se at det er flere som leser og gir meg tilbakemeldinger på innlegg og hva dere ønsker å lese mer om. Og at dere har gitt meg beskjed om at dere er glade for at jeg blogger jevnt igjen, blir jeg utrolig glad for å høre - da er det så gøy å dele med dere :-) Tusen takk <3  

I helga som var dro jeg og samboeren en tur på hytta vår som er på Glåmos, like ved vakre Røros. Vi var der fra lørdag til søndag, og fikk nyte en liten Røros sentrum-tur i tillegg til helt frisk og magisk fjelluft. Ettersom at formen min ikke har vært helt topp ble det ingen skitur denne gangen, men snart tar vi turen oppover igjen. Da mest sannsynlig med et flott vennepar av oss <3 Jeg gleder meg masse allerede til neste tur oppover, snart er det jo Rørosmartnan også! 

 
(Haha, jeg må bare le av dette bildet. "Løper bare å tar en liten bloggselfie mens du måker litt her jeg.." :-D) 







(Ahh, kald og deilig fjellluft <3 bare det er helt utrolig avslappende i seg selv) Er du glad i fjell og hytteturer for å koble av litt noen ganger? :-)

Nyt dagen alle sammen, så sees vi igjen i kveld eller i morgen <3 

 

- Klem Lena

 

 

 

 

Instagram: lenawalstad

Treningsfri mandag



Da er vi i gang med ei ny uke, og jeg begynner å bli meg selv igjen etter å ha vært i dårlig form den siste uka. Endelig begynner matlysten å komme tilbake, og det klør i fingrene til å komme seg på trening igjen. Selv om jeg gleder meg til det tenker jeg å starte mandagen med treningsfri, for å være helt sikker på at ingenting slår tilbake. Så i dag får det holde med å gjøre en god innsats på jobb, og hive litt ekstra innpå med mat :-) I går avslutta jeg dagen med 5 varme brødskiver rett fra ovnen med smør og syltetøy på, påfyll av tapt energi de siste dagene. Brød smaker foresten helt himmelsk når man ikke spiser det så ofte :-) Nå som jeg snart kommer i gang med treningen igjen skal jeg prøve å få blogga litt mer om det framover også - så det ikke bare blir mattips her. Ellers ønsker jeg dere en kjempefin mandag <3


Klem Lena

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa

 

Lena's lunsjtips

God søndag mine fine lesere <3 Jeg tenkte å dele et lunsjtips med dere som jeg syns smaker godt og er enkelt å lage. Jeg spiser dette ganske ofte, og blir ikke lei! :-)

 

Her har jeg fylt opp speltlomper med tacokjøtt, cottagecheese, salat, agurk og tomat. Kjempegodt, sunt, mettende og lettvint om du ikke har all verden med tid. Dette er greit å ha som matpakke om du er på farten også. Hverdagen blir somregel ganske travel, og dagene går i ett - så for min del fungerer dette supert som rask mat, om man ønsker å velge et sunnere alternativ :-)

 



Håper helgen deres har vært fin så langt, og at dere nyter søndagen videre <3

- Lena

 

 


Instagram: lenawalstad

 

Stuper du i sjokoladeskåla? Helg er helg!



Jeg deler et lite helgetips med dere i dag :-) Selv om det er helg og det fort kommer fram mye sjokolade og annen kos er det greit å kunne prøve å friste både seg selv og barna med frisk frukt i fine farger. Om det er litt av frukta det blir plukket av er det bedre å fylle magen litt ekstra med det enn å fylle magen kun med potetgull og sjokolade. Den smellen er det nok flere som kjenner seg igjen i. Det er alltid noe man kan bli flinkere på som faktisk gjør en forskjell i lengden - og det å sette fram et fristende fruktfat skader verken om det er helg eller hverdag :-) Ha en deilig lørdag med både frukt og sjokoladeskål foran deg <3 Helgen er til å nyte utskeielser og annen kos, men jammen er det godt med god og frisk frukt imellom sjokoladen i ganen også! :-D 







<3 Lena

 

 

 

 

Instagram: lenawalstad

favorittmiddag

Dette er yndlingsmiddagen min for tiden, som jeg anbefaler å prøve :-) 

Dette er middag for to, doble alt om dere er flere.

- kok opp en passe mengde med ris 

- stek 400 gram karbonadedeig 

- kutt opp 5 store tomater og 1 løk, hiv de i en kjele

- ha i en spiseskje med tomatpuré

- hell i en boks røde bønner i chillisaus (kidney). la det koke opp og ha i karbonadedeigen. 

- rør alt godt sammen og krydre med finhakket chilli, kajennepepper, vanlig pepper og litt salt. Jeg overdriver alltid med krydder, syns det er super digg med sterk mat. :-)

Ha gjerne frisk grønn salat til :-) Jeg syns dette smaker helt nydelig! kos dere, og nyt maten :-)

 

<3 Lena 

 

Instagram: lenawalstad

Vær fornøyd med deg selv



Hvem har ikke kjent på det å ønske om å være en annen enn den man er? Det er alltid noen man syns ser finere ut, noe man er sjalu på, eller at man ønsker å forandre på den man selv er. Jeg har kjent på den flere ganger tidligere, men jo eldre jeg har blitt, jo mer har jeg sluttet å tenke på den måten. Det blir aldri en løsning uansett, så det å bli tryggere på seg selv og heller godta seg selv for den man er, er en fin ting å jobbe med :-) Vi vil aldri klare å bli noen andre, så hvorfor bruke tid på å ønske det. Ikke glem å være glad for at du er du. Å bli en bedre versjon av seg selv er noe annet, og det man kan gjøre for å føle seg litt bedre er opp til hver enkelt.

For meg har løsningen blitt jevne treningsøkter og et sunt kosthold med utskeielser av og til :-) Trening og et sunnere kosthold har gitt meg så mye glede, og jeg som selv har lagt det nederst på prioriteringslista før har nå et sterkt ønske om at flere skal oppdage at det er ikke et blodslit når det er så mye positivt som følger med. - Jeg er i et mye bedre humør når jeg er aktiv og trener i hverdagen (det er godt både for meg selv og de jeg har rundt meg) - jeg fungerer bedre på jobb - Når jeg trener har jeg lyst på sunnere mat (tro det eller ei, det er faktisk helt sant) - Jeg spiser meg god og mett med god samvittighet, noe jeg vet mange sliter med - jeg føler mestringsfølelse av å bli sterkere og gjennomføre treningsøkter - Jeg sover bedre om natten, og jeg holder meg i form jevnt gjennom året. Da koser jeg meg også med godsaker, sjokolade og andre ting når jeg har en ellers god rutine på sunne matvalg og trening med jevne mellomrom. Det er også viktig for meg, hvem er ikke glad i sukker og godsaker? :-)

Å motivere seg selv med å tenke på at man kan bli en bedre versjon av seg selv er så mer enn nok. Det viktigste er at man lærer å like det, og ha glede av det man gjør, uansett hva det måtte være for hver enkelt av oss. <3 Glem ikke å vær fornøyd som du er, samtidig som du jobber mot målene dine - livet er for kort til å hele tiden være misfornøyd.

<3 Lena

 

 

Instagram: lenawalstad 

 

Ikke glem det viktigste

God torsdag alle sammen <3 Jeg har ligget syk i et par dager nå, og jeg får tenkt ekstra mye på det som betyr masse for meg når dagene ikke flyr unna med fult program som de ellers gjør.

Det er så viktig å huske på at mens man drømmer og jobber for det man hele tiden ønsker seg, så må man ikke glemme hva man allerede har, hvem som er der for deg og hvem man bryr seg om <3 (forstå meg rett, mål og drømmer er kjempe bra, så lenge man husker å sette pris på andre ting som også er viktig) Det er veldig lett å drømme seg litt bort og alltid ønske seg mer enn det man har, men husk at vi vet aldri hva som vil skje framover. Fortell de du bryr deg om at du er glade i dem, sett pris på de som prater godt om deg, vær med de som gjør deg glad, og se hvem som gleder seg over at du har det bra <3 

Folk som prater godt om andre er det fineste jeg vet :-) Ha en fin dag videre, og takk til deg som er innom her og leser innleggene mine - det setter jeg sånn pris på. 

<3 Lena

 

 

Instagram: lenawalstad 

Deilig tirsdagsmorgen

God morgen <3 Som noen av dere vet fra før, så syns jeg det er så utrolig godt med cottagecheese toppet med bær og sukkerfritt syltetøy. Jeg syns det er helt perfekt enten som mellommåltid, dessert eller til kvelds når jeg blir småsulten. Jeg har mine perioder med yndlingsmåltider, så spiser jeg det noen dager på rad før jeg finner en annen favoritt å spise. Litt variasjon er bra det også :-) Jeg skal få gjort unna litt klesvasking og matlaging før jeg kommer meg videre på jobb og trening litt senere i dag. Først må jeg ut å måke litt snø etter jeg har spist opp skåla mi med cottagecheese og bær. Det er så vakkert ute nå - endelig kom det litt snø dalende ned :-) Jeg skal prøve å få tid til en skitur i løpet av uka også. Hva er bedre enn å få rørt seg litt ute i frisk, deilig luft og bli kald og god i kinna:-) 





God tirsdag til dere fine <3

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa

Middagstips + bein og magedag

Hei dere <3 Håper dere har hatt ei fin helg og er klar for ei ny bra uke :-) En god fiskemiddag i starten av uka trenger ikke være så dumt etter ei helg med kanskje mye tung mat og godsaker :-) Fisk er veldig sunt og magert, og med rett tilbehør smaker det kanskje ikke så aller værst likevel. 


Kokt torsk i lettsaltet vann, søtpotetmos blanda inn med en skje mager kesam, asparges, sukkererter og sitron. Jeg strør over en liten klype maldon salt, og klemmer over litt sitronsaft helt tilslutt. God, sunn og enkel middag.   



Ellers i dag har jeg starta uka med en fin dag på jobb, etterfulgt av bein og rumpe trening + litt mageøvelser. Jeg syns det er kjempedeilig å starte uka med en god treningsøkt :-) Har du trent i dag, eller planlegger ei økt i morgen? :-)





Klem Lena 

 

 

Instagram: lenawalstad 

Sunn dessert eller mellommåltid

Hei dere <3 

Selv har jeg blitt veldig glad i å spise cottage cheese med tilbehør som dessert etter middag, eller som mellommåltid. Jeg gjør det så enkelt som å røre inn litt sukkerfritt syltetøy, og ha i biter av frukt eller bær. Det er også veldig godt å ha i hakkede nøtter og rosiner. Vær kreativ og strø over noe du liker. Det enkle er ofte det beste :-)



Her har jeg rørt inn sukkerfritt blåbær syltetøy og lagt i bringebær, blåbær og appelsin.



- Lena <3 

 

 

 

Instagram: lenawalstad 

Sliter du fortsatt med motivasjon til å trene?

Da var det sannelig mandag igjen, og starten på en ny uke :-) Er du motivert til å få til en treningsøkt eller flere denne uken? Jeg har mine metoder å tenke på for å starte uken med trening før eller etter jobb, som jeg skal dele med dere i dag :-) Det ER tungt å stå opp på mandager, det er det ingen tvil om - men samtidig er det kun jeg som kan velge om jeg vil syte over hvor trøtt jeg er, hvor lite motivasjon til trening jeg har, eller hvor tung denne dagen blir. Negativitet smitter utrolig fort, og ødelegger dagen for flere man møter om man drar det med seg hjemmefra. Det er også grunnen til at selv om jeg er trøtt starter jeg dagen med musikk som gjør meg glad, får i meg en god og mettende frokost, og en deilig kopp med kaffe. Jeg pakker klar treningsbagen, og kommer meg avgårde fordi trening hjelper på humøret. Derfor gjør jeg det både for meg selv, og for andre :-) Dette er en litt annen type motivasjon til trening, isteden for å tenke at du ikke orker å trene fordi det er tungt for deg selv og slitsomt der og da, kan du heller bruke de du har rundt deg og de du bryr deg om. Har du tenkt over at om du er god med deg selv og gjør det som får deg i bedre form og humør, gjør at du blir et bedre menneske for de du er sammen med også? :-) Både for familie, venner, arbeidskollegaer og andre du møter i løpet av dagen. Bare det i seg selv er for meg en stor motivasjon :-) Prøv å tenk det på den måten du også :-)




 



Jeg håper dere får en best mulig start på uken, og at dere koser dere i dag <3 Stor klem fra meg - og takk for at dere leser, stiller meg spørsmål både her og på snapchat, og kommenterer innleggene mine. Det blir jeg så veldig glad for <3 Etter at jeg har begynt å blogge igjen har jeg fått mye positive tilbakemeldinger på at dere er glade for det, og det setter jeg stor pris på. Da er det ekstra gøy å dele med dere også :-) 

 - Lena :-)

 

 

Instagram: lenawalstad snapchat: lenawa

 

Gårsdagens festantrekk

  • Skrevet 10.01.2016 klokka 15:43
  • Kategori:Blogg

God søndag til deg. <3 Nå ligger jeg rett ut på sofaen enda å ha sovet lenge i dag. Litt hvile må til det også. Resten av dagen skal gå til vasking av klær, litt husvasking og ei treningsøkt. Jeg har hatt fri fra jobb denne helga, og feira 27-års dag til storesøstra mi i går kveld. Vi kosa oss med flotte folk og god stemning. Før vi dro knipsa vi et par bilder så jeg fikk vise dere antrekket jeg gikk for. :-)

Denne enkle kjolen fra H&M med åpen rygg. 



Jeg håper dere også har hatt ei fin helg så langt, og koser dere resten av kvelden. :-)

- Lena 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa

Biffmiddag til kvelds?

Det er ikke feil med en god biffmiddag i løpet av helgen. 

Stekt pepperbiff med:


- Spinat
- Cherrytomater
- Stekt sopp og løk med en spiseskje créme fraiche.
- Potetmos av mandelpoteter. (Jeg koker dem, moser og rører kun i litt lettmelk)





Jeg synes dette er så utrolig godt, det er sunt, og det er veldig enkelt å lage.

Ønsker deg en fin helg videre, og nyt biffmiddagen med god samvittighet. 

Klem Lena

 

 

 

 

Instagram: lenawalstad

En sunn og god start på dagen

God fredag alle sammen. Som mange av dere vet så er dette noe av det jeg liker best å spise til frokost. Det smaker godt, og holder meg mett ganske lenge før jeg trenger et nytt måltid. Havregryn med nøtter, syltetøy, bær og lettmelk. Dette ble frokosten i dag også, og jeg er strålende fornøyd med det. Haha! En forandring av og til er jo deilig det også, for å ikke bli lei. Jeg kommer til å poste andre alternativ til frokost/mellommåltider framover også :) Håper dere får en fin start på dagen, så sees vi igjen senere. 

 

 

 





- Lena 

 

 

 

Instagram: lenawalstad

Torsdag 07.01

God morgen. I dag er jeg innom for å ønske dere en fin torsdag. Etter jobb i dag tenkte jeg å få tatt en skuldre og mage økt. Nå er det en stund siden jeg trente skuldre, så det skal bli deilig å få trent de godt igjen. Om du skal på trening i dag, hva har du tenkt å trene? :-) 




Innen helga er over skal jula bli ryddet bort også, hehe! Kos dere videre i dag da, dere. 

 

Klem Lena 

 

 

Instagram: lenawalstad

En tallerken full av gode næringsstoffer

God tirsdag dere :-) Etter en periode med mye julemat og godsaker er det deilig å komme tilbake til litt sunnere rutiner igjen. Her kommer gårsdagens enkle middag, full av gode næringsstoffer som kroppen trenger. Her er det en blanding av proteiner (kjøtt) karbohydrater (ris) vitaminer og mineraler (grønnsaker) og sunt fett (avokado) 





Er du flink til å blande forskjellige næringsstoffer på tallerkenen din? 

 

Smask Lena

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa

Nyttårsforsett og krav til seg selv

Godt nyttår alle sammen :-) jeg håper dere har har hatt ei fin jul og en god start på det nye året så langt. Det er så deilig å tenke på at et nytt år er også en ny start! Både jeg og mange andre setter seg mål og nyttårsforsett innen trening. Jeg hører mange flotte nyttårsforsett som folk har satt seg, men samtidig ser jeg hvor store krav folk setter til seg selv. Jeg har nemlig gått i fella på den flere år på rad jeg også, derfor har jeg endret litt tankegang på hvordan jeg for en gang skyld kan nå de nyttårsforsettene/målene jeg har satt. Det ved å sette mål som ikke er for store, men som likevel blir en utfordring og som jeg vet er mulig å nå. I det siste året har jeg merket at det å føle mestringsfølelse ganske ofte er også en god motivasjon til å fortsette. Og ikke minst det å klappe seg selv på skuldra og tenke at det er lov å gi seg selv litt skryt når man jobber mot nye mål - uansett hva det måtte være.

Nyttårsforsett er bra, så lenge de går gradvis gjennom året så man føler at man klarer å mestre, og kose seg på veien. Ha en god mandag dere fine:-)

 

 

 





Jeg gleder meg og tror at 2016 kommer til å bli et bra år med en positiv innstilling! :-)

Klem Lena

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa

Les mer i arkivet »Oktober 2017 »September 2017 »August 2017
hits