hits

lenawalstad

Grsdagens fargerike middag

I gr ble det en veldig sen middag p oss. Den ble derfor veldig enkel, men god :-) Jeg spiste taco til middag litt tidligere p kvelden, men s ble vi s middagssulten i ti-tiden igjen. 

I full fart laga jeg en frisk og fargerik kyllingmiddag av det som var i kjleskapet. 


Vi spiste kyllingfilet med ris, kokte gulrtter, agurk og tomat. Jeg toppa med soyasaus. S enkelt, sunt og deilig :-)



 

N skal jeg komme meg avgrde p trening med ei veninne, og i dag str en god ryggkt for tur! :-) Det ble en kjapp tur innom, men jeg benytter muligheten til nske dere en kjempefin torsdag, s snakkes vi senere <3  

Klem Lena <3 

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa

Brun uten sol

  • Skrevet 30.03.2016 klokka 08:07
  • Kategori:Blogg

Til dere som har spurt hvilken selvbruning jeg bruker, s kommer svaret her :-) 

Jeg tar nesten aldri solarium, men jeg bruker selvbruning for fle meg litt freshere. 



Disse typene er uten tvil mine favoritter av de jeg har prvd s langt. 



 

St. Tropez - bronzing mousse: pris: 499,- (sist jeg sjekka)



Denne har en mrk naturlig farge, lukter lite og sitter i flere dager. 

For best resultat skrubber jeg kroppen, smrer meg i fuktighetskrem og har p selvbruningsmoussen. Fargen er mrk og derfor lett se hvor det er smurt - da er det lettere unng skjolder. :-) 

Det tar litt tid fr den trker, s jeg pleier vente litt med ha p klr.  For en enda mrkere farge dusjer jeg etter ca 8 timer etter frste pfring og har p en gang til. 

 

St. Moriz - krem: pris: 105,- (sist jeg sjekka)



Denne sitter ikke like lenge, men jeg syns fargen er mrk og kjempefin. 

Den trker raskt, lukter lite og er enkel smre p. 

For best resultat skrubber jeg kroppen, og her trenger jeg ikke ha p fuktighetskrem frst ettersom at jeg syns den har god fuktighet i seg selv. 


Jeg pfrer alltid med selvbruningshanske. Med nyaktighet og tlmodighet blir resultatet bra. :-) 

Klem Lena <3 

 

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa

 

Dette har jeg i lunsjboksen

Jeg er klar for frste arbeidsdag etter ferie, og ettersom at det var fridag igr s er det bare ei kort uke fr det blir helg igjen :-) I dag har jeg planlagt maten min et par dager i forveien.



Jeg har nesten alltid med meg mat p jobb og syns det er veldig greit ha den klar. Da slipper jeg bruke lunsjtiden p butikken til lure p hva jeg skal ha, og jeg har et sunt og godt mltid jeg kan spise meg god og mett p :-) 

I to av lunsjboksene jeg har til jobb har jeg lagt tacokjtt, pasta og grnt i den ene, og kylling, ris og grnnsaker i den andre. I tillegg har jeg med meg epler, banan, ntter og yoghurt som mellommltider fr middag.

Jeg unngr bli veldig sulten i lpet av en dag, s smspising av sunn snacks passer meg godt. Jeg blir fort grinete nr jeg blir sulten, og det er ikke om gjre alts. Med mat og jevn energi gjennom dagen holder jeg humret oppe ogs <3 

Hper dere fr en fin start p arbeidsuka, s snakkes vi igjen i morgen :-)

Klem Lena <3 

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa

Snakk om nyte pska fullt ut

Da var vi hjemme fra pskeferie, og skal nyte siste fridag fr jobb igjen i morgen <3 Dagen i dag gr til litt besk, pakke ut fra hytteturen og litt vasking av klr. Men fr det skal jeg gjre unna en etterlengtet beinkt, og i dag gleder jeg meg faktisk veldig :-) Jeg velger bruke den ekstra "godsak"-energien til gi alt jeg kan p trening, isteden for fle p det ha skeiet helt ut i pska. Det vil sikkert fles bde slitsomt og helt fantastisk deilig nr den er unnagjort. Fr jeg fr p meg joggeskoene og gjr meg klar til trening med god musikk p ret m jeg vise dere kveldsmaten vr i gr. 





Haha, kanelboller! Jeg ELSKER kanelboller :-) 

Snakk om nyte pska fullt ut, n er jeg virkelig klar for ei ny uke med nye muligheter. Nyt siste pskedag, dere fine <3

Hvordan syns du det er  trene igjen etter flere dager med treningsfri og litt for mye mat og godsaker?  


 

Pskeklem fra meg <3 

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa

Utskeielser gir meg motivasjon


Som jeg nevnte i grsdagens innlegg s skrev jeg at det bruke ferier som et avbrekk p spise akkurat det man har lyst p, uten tenke p hvor sunt det er - ER utrolig deilig! :-) Misforst meg rett, jeg elsker sunn mat, men jammen er jeg veldig glad i godteri ogs - og det nyter jeg virkelig i godt selskap p ferie eller i helgene. Det er ogs det som gjr at sunn mat frister igjen nr hverdagen kommer. I mine yne er det en fin balanse. Mat skal vre godt, og for ikke bli lei av spise sunt fungerer dette godt for meg. Utskeielser og kos av og til kan gi motivasjon for holde et jevnt og sunt kosthold ellers. Det er hvertfall slik jeg pvirkes av det. Jeg skal komme med gode og sunne mattips til dere framover, men jeg stemmer fortsatt for kose seg litt ekstra i helg og i ferier :-D


 

Jeg hper dere sitter med en god flelse av virkelig ha nytt psken, og at det kjennes godt tenke p en sunn og god hverdag igjen. Jeg gleder meg til det ogs, jeg :-) 

- Lena <3 

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa 

Pskeaften 2016

I dag startet vi dagen med enda en deilig pskefrokost fr jeg og lillesster kjrte en tur innover til Rros sentrum. Der mtte vi besteveninna mi, Lisa og lille Tia Nikoline p snart 3 mneder <3 




I dag var det ganske mye folk p Rros, s vi mtte lete litt fr vi fant oss en plass sitte. Vi kosa oss med osteloff med ost og skinke fr vi tok turen tilbake for bli med p gaukrenn/ pskerenn med resten av hyttenaboene :-) I pska har vi ikke spart p godteri og andre godsaker. Et lite avbrekk med ikke tenke s mye over hvor sunn maten br vre - har vrt veldig deilig :-) Jeg syns ferie er til for nytes, og kose seg litt ekstra <3 



Resten av kvelden gr til god mat og drikke i godt selskap <3 
Nyt pskeaften, dere <3 

klem Lena <3 

 

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa

Pskefrokost p hytta


God pske alle sammen <3 I gr kjrte jeg og lillesstra mi oppover til Rugldalen/Glmos hvor vi har hytte, som ligger i nrheten av Rros. P turen oppover kjpte vi med oss kaffe og deilige melkesjokoladeboller som vi kosa oss med. Med kjregodt, hy musikk og god stemning ble turen oppover ogs veldig fin :-D  vkne p hytta, hoppe i kosedressen og ikke ha noe som helst av planer var utrolig deilig i dag. I gr var vi p rakfisk-kveld hos de i nabohytta, psketradisjon her i hyttestrket. :-) I dag blir det mest avslapping, og i morgen blir det en tur inn til Rros sentrum for mte flere som ogs er p hyttetur i nrheten av oss <3

 

Til frokost i dag stekte vi oss rundstykker og fylte opp bordet med godt plegg. Hos meg frista dette mest. Bruntost med syltety + egg og laks. Mmm :-)

Ingenting er som en god pskefrokost med s mye godt plegg p bordet at det nesten ikke gr ann bestemme seg for hva man vil ha p. :-)






Hva er deres planer for psken? :-) 

Klem Lena <3 

 

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa 

Rumpetrening



Fler du at det bare er lrene som blir strre, og ikke rumpa? 

Fler du at du tar hundrevis av kneby, utfall og marklft..? Det gjr jeg ogs, men jeg syns ikke disse velsene tar s godt direkte p rumpa. Jeg syns det er fint med litt store og sterke lr, men for trene direkte p rumpemusklene syns jeg disse velsene tar godt.

Ettbeins hipthrust med ben og skuldre p benk er en av favorittvelsene mine som tar godt midt p rumpa. Skvis rumpa skikkelig og ha fokus p at du fr god kontakt med muskelen. 

Glutebridge med stang er ogs en velse jeg fr god kontakt p. Husk klem rumpa skikkelig opp der ogs, og hold i noen sekunder p toppen. 



Glutebridge med strikk/elastisk bnd er ogs en favoritt hos meg. Legg deg p ryggen med knrne opp og hlene nrme rumpa. Knyt det elastiske bndet rund bena under knrne og press lrene/knrne fra hverandre mens du presser rumpa opp og holder i noen sekunder p toppen. 

Og en enkel velse til som ogs kan gjres hjemme. Ligg p siden og lft opp foten gjentatte ganger. Denne velsen syns jeg tar godt p den vre delen av rumpa :-)

- klem Lena 

 

 

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa

Grsdagens ryggkt

Deilige onsdag, og siste arbeidsdag fr vi drar til fjells :-) Vi skal tilbringe hele pska p hytta vr som ligger ved Glmos, ikke s langt unna Rros. Jeg skal nyte en avslappende hyttepske, med mye god mat og godt selskap <3 Jeg gleder meg! 


 



I gr var jeg innom treningssenteret en liten tur, og trente kun noen velser p rygg. Som oppvarming gikk jeg i maks oppoverbakke p mlle. Ca 10 minutter kjapp gange. Noen av rygg velsene jeg brukte i gr var:

- vanlig nedtrekk

- smale nedtrekk 

- sittende roing

- facepull

- omvendt flyes

Ellers vil jeg nske dere en fin pske. Jeg skal prve f blogga i pska ogs jeg, s da snakkes vi senere :-) Se litt p snapchat (lenawa) om du nsker det - der kommer det stadig litt oppdateringer <3



Klem Lena 

 

 

 

Instagram: lenawalstad 

Deilig "muskelmat"


Hei dere <3 Grsdagens middag smakte helt fantastisk godt, og har dere ikke prvd dette fr anbefaler jeg dere det. Det er veldig enkelt, og bra "muskelmat" som jeg liker kalle det. Hehe. 

- Stek karbonadedeig 

- Hakk 1 gul lk og 5 store tomater hell i en kjele med middels varme

- Hell i litt vann + 2 ss tomatpur 

- Tilsett rde og hvite bnner + den stekte karbonadedeigen.

- Krydre med salt/pepper og kajennepepper (Jeg er glad i sterk mat og bruker ganske mye kajennepepper. Prv med litt og litt, den blir fort sterk)

- La gryta smkoke 15 min mens du koker ris.







Ha frisk salat og agurk til, og nyt middagen :-) 



Lena <3 

 

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa 

Anstrengt forhold til mat

Hvem har ikke kjent p at forholdet til mat og sin egen kropp kan vre utrolig vanskelig for en periode?

Det som kanskje fles riktig for meg, er kanskje ikke det som fles riktig for deg. Men hver og en av oss har forskjellige ml og meninger p hva som m gjres for at en skal vre glad, og s lenge du har det bra med deg selv og dine valg er det ingen som skal kunne ta det fra deg.



Disse punktene mener jeg er viktige:

- Man skal spise seg god og mett hver dag.

- Man skal glede meg til mltidene, de m derfor smake godt. 

- Maten br for det meste vre sunn for holde kroppen frisk, og for gi kroppen den nringen den trenger. 

- Samtidig er det viktig kunne nyte usunne valg av og til, uten ha drlig samvittighet for det. 



Det finnes s utrolig mye god og sunn mat, og hvis man trr prve seg litt fram s er det ikke s vanskelig finne noe man liker godt. Det er veldig deilig finne sin egen balanse som man trives med, uten anstrengelser og bekymringer. 

Hvis man nyter usunne valg litt sjeldnere som til helg, bursdager eller andre litt spesielle anledninger smaker det ekstra godt, og gleden over det blir mye strre. Det gjelder nok bde for barn og voksne. 


 

N er det pske ogs, og jeg skal dra med meg smgodt og vin oppover p hytta, og nyte litt ekstra med mine kjre og nre <3

Finn din egen mte trives p, spis med god samvittighet og ikke la andre fortelle deg hva som er riktig eller galt. 

Jeg m ogs skrive at jeg er s veldig glad for at flere av dere gir meg tilbakemeldinger p at jeg er med p inspirere. Det er veldig hyggelig vite at jeg nr noen der ute <3 

Klem Lena 

 

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa

Dagens middagstips


Hei og god sndag dere fine <3 Jeg m dele et enkelt middagstips som jeg har lrt av mormor for lenge siden, og dette gjr laksestykket s mye bedre :-) 



Jeg bruker tinte laksefileter, pensler de med et egg og strr over med grovt mel. Deretter krydrer jeg godt over med sitronpepper, salt og vanlig pepper. Nr du pensler stykkene med egg og har over melet gir det en deilig skorpe. Jeg anbefaler prve, det smaker veldig godt alts :-) 

Som tilbehr har jeg brukt krydret stpotetchips som jeg har s dilla p om dagen, salat, litt creme fraiche og resten av det som ble igjen av egget jeg penslet laksestykkene med.







Hper dere liker det, og at dere nyter sndagen videre :-)

Klem Lena <3 

 

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa 

Mine mltider en typisk hverdag


Til dere som har spurt om jeg kan skrive hva jeg spiser en typisk hverdag, her kommer et kort og samlet innlegg om akkurat det :-)



Jeg spiser 3 litt strre hovedmltid, og ca 4 mellommltider i lpet av en dag. 

Frste hovedmltid: Til frokost er jeg veldig glad i spise havregryn, knekkebrd eller grove rundstykker (Jeg har delt oppskrift p de p bloggen i tidligere innlegg). 

2. og 3. hovedmltid: Til bde lunsj og middag spiser jeg kjtt, karbohydrater som ris, vanlig potet, stpotet eller pasta. Til det spiser jeg alltid grnnsaker. Jeg varierer kjttet med kylling, fisk, eller karbonadedeig. Jeg pleier  toppe disse hovedmltidene med litt soyasaus og/eller litt creme fraiche.



Mellommltidene mine blir ofte: 

- Avokado

- Ntter

- Yoghurt og/eller cottagecheese med sukkerfritt syltety, 

- 3 frukt (yndlingene er eple, appelsin og banan) 

Etter trening spiser jeg riskaker og proteinshake. 

 

I helgene lar jeg meg friste av bde litt sjokolade og fetere mat. :-) 

Hper dere fr en fin fredag og ei god helg, s snakkes vi snart igjen. 

Klem Lena <3 :-) 

 

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa 

 

Jeg har kastet vekta for lenge siden!



For meg fungerer det veldig godt ikke ha ei vekt stende stirre p meg p badet. Nr folk spr hva jeg veier har jeg ikke et konkret svar komme med, grunnen til det er fordi jeg ikke bryr meg om akkurat det tallet. Om vekta gr oppover trenger ikke det bety at man blir tykkere, men at kanskje musklene blir strre?  S hvorfor st uvitende bli deprimert nr vekten gr oppover nr man kanskje har jobbet knallhardt med bde trening og sunn mat. Det er sikkert flere som har hrt at muskler veier mer enn fett? 

Jeg elsker friheten av spise meg god og mett p sunn mat i ukedagene, uten mtte fle et press p hvilken kroppsvekt jeg har. Og mengden med proteinrik mat og gode karbohydrater m kes for f strre muskler. Jeg er heller for det suge til seg nok kunnskap om hva kroppen trenger for fungere best, samtidig som man oppnr resultater som gir motivasjon til fortsette med sunne alternativ. Det fles s godt ikke stresse med verken veie mat eller kropp. Treningsglede og sunn mat med utskeielser av og til har gitt meg s mye positivt. finne sin egen lille balanse som man trives med er det viktigste - og der er vi alle forskjellige p hvordan vi liker ha det. :-)


- Lena <3 

 

 

Instagram: lenawalstad  Snapchat: lenawa 

Stpotetchips - til middag eller som snacks

Hei og god fredag <3 Her er det full fart om dagen, og dgnet mitt skulle hatt flere timer. Haha :-D Treningsgleden er p topp, og ellers syns jeg det er s deilig at dagene begynner bli litt lysere og lengre. Det merkes at vren nrmer seg, og pska - ikke minst :-) Jeg gleder meg! I dag deler jeg middagen hos oss i gr. Deilig og saftig kylling stekt i olje, med deilig stpotetchips. Sopp, lk og salat som tilbehr med en dsj creme fraiche. 




Stpotetchips smaker godt bde til middag eller som kveldssnacks i hverdagen. Jeg skjrer de i tynne skiver, har p litt olje og krydrer godt med det jeg liker. Stek de i 20-25 min p 225 grader. 



Ellers er jeg i perioder en litt (for) ivrig snapper. Haha, hvis du vil flge med litt ekstra der s er brukernavnet lenawa :-) 



Klem Lena <3 

 

 

Instagram: lenawalstad