lenawalstad

Gårsdagens fargerike middag

I går ble det en veldig sen middag på oss. Den ble derfor veldig enkel, men god :-) Jeg spiste taco til middag litt tidligere på kvelden, men så ble vi så middagssulten i ti-tiden igjen. 

I full fart laga jeg en frisk og fargerik kyllingmiddag av det som var i kjøleskapet. 


Vi spiste kyllingfilet med ris, kokte gulrøtter, agurk og tomat. Jeg toppa med soyasaus. Så enkelt, sunt og deilig :-)



 

Nå skal jeg komme meg avgårde på trening med ei veninne, og i dag står en god ryggøkt for tur! :-) Det ble en kjapp tur innom, men jeg benytter muligheten til å ønske dere en kjempefin torsdag, så snakkes vi senere <3  

Klem Lena <3 

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa

Brun uten sol

  • Skrevet 30.03.2016 klokka 08:07
  • Kategori:Blogg

Til dere som har spurt hvilken selvbruning jeg bruker, så kommer svaret her :-) 

Jeg tar nesten aldri solarium, men jeg bruker selvbruning for å føle meg litt freshere. 



Disse typene er uten tvil mine favoritter av de jeg har prøvd så langt. 



 

St. Tropez - bronzing mousse: pris: 499,- (sist jeg sjekka)



Denne har en mørk naturlig farge, lukter lite og sitter i flere dager. 

For best resultat skrubber jeg kroppen, smører meg i fuktighetskrem og har på selvbruningsmoussen. Fargen er mørk og derfor lett å se hvor det er smurt - da er det lettere å unngå skjolder. :-) 

Det tar litt tid før den tørker, så jeg pleier å vente litt med å ha på klær.  For en enda mørkere farge dusjer jeg etter ca 8 timer etter første påføring og har på en gang til. 

 

St. Moriz - krem: pris: 105,- (sist jeg sjekka)



Denne sitter ikke like lenge, men jeg syns fargen er mørk og kjempefin. 

Den tørker raskt, lukter lite og er enkel å smøre på. 

For best resultat skrubber jeg kroppen, og her trenger jeg ikke ha på fuktighetskrem først ettersom at jeg syns den har god fuktighet i seg selv. 


Jeg påfører alltid med selvbruningshanske. Med nøyaktighet og tålmodighet blir resultatet bra. :-) 

Klem Lena <3 

 

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa

 

Dette har jeg i lunsjboksen

Jeg er klar for første arbeidsdag etter ferie, og ettersom at det var fridag igår så er det bare ei kort uke før det blir helg igjen :-) I dag har jeg planlagt maten min et par dager i forveien.



Jeg har nesten alltid med meg mat på jobb og syns det er veldig greit å ha den klar. Da slipper jeg å bruke lunsjtiden på butikken til å lure på hva jeg skal ha, og jeg har et sunt og godt måltid jeg kan spise meg god og mett på :-) 

I to av lunsjboksene jeg har til jobb har jeg lagt tacokjøtt, pasta og grønt i den ene, og kylling, ris og grønnsaker i den andre. I tillegg har jeg med meg epler, banan, nøtter og yoghurt som mellommåltider før middag.

Jeg unngår å bli veldig sulten i løpet av en dag, så småspising av sunn snacks passer meg godt. Jeg blir fort grinete når jeg blir sulten, og det er ikke om å gjøre altså. Med mat og jevn energi gjennom dagen holder jeg humøret oppe også <3 

Håper dere får en fin start på arbeidsuka, så snakkes vi igjen i morgen :-)

Klem Lena <3 

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa

Snakk om å nyte påska fullt ut

Da var vi hjemme fra påskeferie, og skal nyte siste fridag før jobb igjen i morgen <3 Dagen i dag går til litt besøk, pakke ut fra hytteturen og litt vasking av klær. Men før det skal jeg gjøre unna en etterlengtet beinøkt, og i dag gleder jeg meg faktisk veldig :-) Jeg velger å bruke den ekstra "godsak"-energien til å gi alt jeg kan på trening, isteden for å føle på det å ha skeiet helt ut i påska. Det vil sikkert føles både slitsomt og helt fantastisk deilig når den er unnagjort. Før jeg får på meg joggeskoene og gjør meg klar til trening med god musikk på øret må jeg vise dere kveldsmaten vår i går. 





Haha, kanelboller! Jeg ELSKER kanelboller :-) 

Snakk om å nyte påska fullt ut, nå er jeg virkelig klar for ei ny uke med nye muligheter. Nyt siste påskedag, dere fine <3

Hvordan syns du det er å trene igjen etter flere dager med treningsfri og litt for mye mat og godsaker?  


 

Påskeklem fra meg <3 

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa

Utskeielser gir meg motivasjon


Som jeg nevnte i gårsdagens innlegg så skrev jeg at det å bruke ferier som et avbrekk på å spise akkurat det man har lyst på, uten å tenke på hvor sunt det er - ER utrolig deilig! :-) Misforstå meg rett, jeg elsker sunn mat, men jammen er jeg veldig glad i godteri også - og det nyter jeg virkelig i godt selskap på ferie eller i helgene. Det er også det som gjør at sunn mat frister igjen når hverdagen kommer. I mine øyne er det en fin balanse. Mat skal være godt, og for å ikke bli lei av å spise sunt fungerer dette godt for meg. Utskeielser og kos av og til kan gi motivasjon for å holde et jevnt og sunt kosthold ellers. Det er hvertfall slik jeg påvirkes av det. Jeg skal komme med gode og sunne mattips til dere framover, men jeg stemmer fortsatt for å kose seg litt ekstra i helg og i ferier :-D


 

Jeg håper dere sitter med en god følelse av å virkelig ha nytt påsken, og at det kjennes godt å tenke på en sunn og god hverdag igjen. Jeg gleder meg til det også, jeg :-) 

- Lena <3 

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa 

Påskeaften 2016

I dag startet vi dagen med enda en deilig påskefrokost før jeg og lillesøster kjørte en tur innover til Røros sentrum. Der møtte vi besteveninna mi, Lisa og lille Tia Nikoline på snart 3 måneder <3 




I dag var det ganske mye folk på Røros, så vi måtte lete litt før vi fant oss en plass å sitte. Vi kosa oss med osteloff med ost og skinke før vi tok turen tilbake for å bli med på gaukrenn/ påskerenn med resten av hyttenaboene :-) I påska har vi ikke spart på godteri og andre godsaker. Et lite avbrekk med å ikke tenke så mye over hvor sunn maten bør være - har vært veldig deilig :-) Jeg syns ferie er til for å nytes, og kose seg litt ekstra <3 



Resten av kvelden går til god mat og drikke i godt selskap <3 
Nyt påskeaften, dere <3 

klem Lena <3 

 

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa

Påskefrokost på hytta


God påske alle sammen <3 I går kjørte jeg og lillesøstra mi oppover til Rugldalen/Glåmos hvor vi har hytte, som ligger i nærheten av Røros. På turen oppover kjøpte vi med oss kaffe og deilige melkesjokoladeboller som vi kosa oss med. Med kjøregodt, høy musikk og god stemning ble turen oppover også veldig fin :-D Å våkne på hytta, hoppe i kosedressen og ikke ha noe som helst av planer var utrolig deilig i dag. I går var vi på rakfisk-kveld hos de i nabohytta, påsketradisjon her i hyttestrøket. :-) I dag blir det mest avslapping, og i morgen blir det en tur inn til Røros sentrum for å møte flere som også er på hyttetur i nærheten av oss <3

 

Til frokost i dag stekte vi oss rundstykker og fylte opp bordet med godt pålegg. Hos meg frista dette mest. Bruntost med syltetøy + egg og laks. Mmm :-)

Ingenting er som en god påskefrokost med så mye godt pålegg på bordet at det nesten ikke går ann å bestemme seg for hva man vil ha på. :-)






Hva er deres planer for påsken? :-) 

Klem Lena <3 

 

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa 

Rumpetrening



Føler du at det bare er lårene som blir større, og ikke rumpa? 

Føler du at du tar hundrevis av knebøy, utfall og markløft..? Det gjør jeg også, men jeg syns ikke disse øvelsene tar så godt direkte på rumpa. Jeg syns det er fint med litt store og sterke lår, men for å trene direkte på rumpemusklene syns jeg disse øvelsene tar godt.

Ettbeins hipthrust med ben og skuldre på benk er en av favorittøvelsene mine som tar godt midt på rumpa. Skvis rumpa skikkelig og ha fokus på at du får god kontakt med muskelen. 

Glutebridge med stang er også en øvelse jeg får god kontakt på. Husk å klem rumpa skikkelig opp der også, og hold i noen sekunder på toppen. 



Glutebridge med strikk/elastisk bånd er også en favoritt hos meg. Legg deg på ryggen med knærne opp og hælene nærme rumpa. Knyt det elastiske båndet rund bena under knærne og press lårene/knærne fra hverandre mens du presser rumpa opp og holder i noen sekunder på toppen. 

Og en enkel øvelse til som også kan gjøres hjemme. Ligg på siden og løft opp foten gjentatte ganger. Denne øvelsen syns jeg tar godt på den øvre delen av rumpa :-)

- klem Lena 

 

 

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa

Gårsdagens ryggøkt

Deilige onsdag, og siste arbeidsdag før vi drar til fjells :-) Vi skal tilbringe hele påska på hytta vår som ligger ved Glåmos, ikke så langt unna Røros. Jeg skal nyte en avslappende hyttepåske, med mye god mat og godt selskap <3 Jeg gleder meg! 


 



I går var jeg innom treningssenteret en liten tur, og trente kun noen øvelser på rygg. Som oppvarming gikk jeg i maks oppoverbakke på mølle. Ca 10 minutter kjapp gange. Noen av rygg øvelsene jeg brukte i går var:

- vanlig nedtrekk

- smale nedtrekk 

- sittende roing

- facepull

- omvendt flyes

Ellers vil jeg ønske dere en fin påske. Jeg skal prøve å få blogga i påska også jeg, så da snakkes vi senere :-) Se litt på snapchat (lenawa) om du ønsker det - der kommer det stadig litt oppdateringer <3



Klem Lena 

 

 

 

Instagram: lenawalstad 

Deilig "muskelmat"


Hei dere <3 Gårsdagens middag smakte helt fantastisk godt, og har dere ikke prøvd dette før anbefaler jeg dere det. Det er veldig enkelt, og bra "muskelmat" som jeg liker å kalle det. Hehe. 

- Stek karbonadedeig 

- Hakk 1 gul løk og 5 store tomater å hell i en kjele med middels varme

- Hell i litt vann + 2 ss tomatpuré 

- Tilsett røde og hvite bønner + den stekte karbonadedeigen.

- Krydre med salt/pepper og kajennepepper (Jeg er glad i sterk mat og bruker ganske mye kajennepepper. Prøv med litt og litt, den blir fort sterk)

- La gryta småkoke 15 min mens du koker ris.







Ha frisk salat og agurk til, og nyt middagen :-) 



Lena <3 

 

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa 

Anstrengt forhold til mat

Hvem har ikke kjent på at forholdet til mat og sin egen kropp kan være utrolig vanskelig for en periode?

Det som kanskje føles riktig for meg, er kanskje ikke det som føles riktig for deg. Men hver og en av oss har forskjellige mål og meninger på hva som må gjøres for at en skal være glad, og så lenge du har det bra med deg selv og dine valg er det ingen som skal kunne ta det fra deg.



Disse punktene mener jeg er viktige:

- Man skal spise seg god og mett hver dag.

- Man skal glede meg til måltidene, de må derfor smake godt. 

- Maten bør for det meste være sunn for å holde kroppen frisk, og for å gi kroppen den næringen den trenger. 

- Samtidig er det viktig å kunne nyte usunne valg av og til, uten å ha dårlig samvittighet for det. 



Det finnes så utrolig mye god og sunn mat, og hvis man tørr å prøve seg litt fram så er det ikke så vanskelig å finne noe man liker godt. Det er veldig deilig å finne sin egen balanse som man trives med, uten anstrengelser og bekymringer. 

Hvis man nyter usunne valg litt sjeldnere som til helg, bursdager eller andre litt spesielle anledninger smaker det ekstra godt, og gleden over det blir mye større. Det gjelder nok både for barn og voksne. 


 

Nå er det påske også, og jeg skal dra med meg smågodt og vin oppover på hytta, og nyte litt ekstra med mine kjære og nære <3

Finn din egen måte å trives på, spis med god samvittighet og ikke la andre fortelle deg hva som er riktig eller galt. 

Jeg må også skrive at jeg er så veldig glad for at flere av dere gir meg tilbakemeldinger på at jeg er med på å inspirere. Det er veldig hyggelig å vite at jeg når noen der ute <3 

Klem Lena 

 

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa

Dagens middagstips


Hei og god søndag dere fine <3 Jeg må dele et enkelt middagstips som jeg har lært av mormor for lenge siden, og dette gjør laksestykket så mye bedre :-) 



Jeg bruker tinte laksefileter, pensler de med et egg og strør over med grovt mel. Deretter krydrer jeg godt over med sitronpepper, salt og vanlig pepper. Når du pensler stykkene med egg og har over melet gir det en deilig skorpe. Jeg anbefaler å prøve, det smaker veldig godt altså :-) 

Som tilbehør har jeg brukt krydret søtpotetchips som jeg har så dilla på om dagen, salat, litt creme fraiche og resten av det som ble igjen av egget jeg penslet laksestykkene med.







Håper dere liker det, og at dere nyter søndagen videre :-)

Klem Lena <3 

 

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa 

Mine måltider en typisk hverdag


Til dere som har spurt om jeg kan skrive hva jeg spiser en typisk hverdag, her kommer et kort og samlet innlegg om akkurat det :-)



Jeg spiser 3 litt større hovedmåltid, og ca 4 mellommåltider i løpet av en dag. 

Første hovedmåltid: Til frokost er jeg veldig glad i å spise havregryn, knekkebrød eller grove rundstykker (Jeg har delt oppskrift på de på bloggen i tidligere innlegg). 

2. og 3. hovedmåltid: Til både lunsj og middag spiser jeg kjøtt, karbohydrater som ris, vanlig potet, søtpotet eller pasta. Til det spiser jeg alltid grønnsaker. Jeg varierer kjøttet med kylling, fisk, eller karbonadedeig. Jeg pleier å toppe disse hovedmåltidene med litt soyasaus og/eller litt creme fraiche.



Mellommåltidene mine blir ofte: 

- Avokado

- Nøtter

- Yoghurt og/eller cottagecheese med sukkerfritt syltetøy, 

- 3 frukt (yndlingene er eple, appelsin og banan) 

Etter trening spiser jeg riskaker og proteinshake. 

 

I helgene lar jeg meg friste av både litt sjokolade og fetere mat. :-) 

Håper dere får en fin fredag og ei god helg, så snakkes vi snart igjen. 

Klem Lena <3 :-) 

 

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa 

 

Jeg har kastet vekta for lenge siden!



For meg fungerer det veldig godt å ikke ha ei vekt stående å stirre på meg på badet. Når folk spør hva jeg veier har jeg ikke et konkret svar å komme med, grunnen til det er fordi jeg ikke bryr meg om akkurat det tallet. Om vekta går oppover trenger ikke det bety at man blir tykkere, men at kanskje musklene blir større?  Så hvorfor stå uvitende å bli deprimert når vekten går oppover når man kanskje har jobbet knallhardt med både trening og sunn mat. Det er sikkert flere som har hørt at muskler veier mer enn fett? 

Jeg elsker friheten av å spise meg god og mett på sunn mat i ukedagene, uten å måtte føle et press på hvilken kroppsvekt jeg har. Og mengden med proteinrik mat og gode karbohydrater må økes for å få større muskler. Jeg er heller for det å suge til seg nok kunnskap om hva kroppen trenger for å fungere best, samtidig som man oppnår resultater som gir motivasjon til å fortsette med sunne alternativ. Det føles så godt å ikke stresse med verken å veie mat eller kropp. Treningsglede og sunn mat med utskeielser av og til har gitt meg så mye positivt. Å finne sin egen lille balanse som man trives med er det viktigste - og der er vi alle forskjellige på hvordan vi liker å ha det. :-)


- Lena <3 

 

 

Instagram: lenawalstad  Snapchat: lenawa 

Søtpotetchips - til middag eller som snacks

Hei og god fredag <3 Her er det full fart om dagen, og døgnet mitt skulle hatt flere timer. Haha :-D Treningsgleden er på topp, og ellers syns jeg det er så deilig at dagene begynner å bli litt lysere og lengre. Det merkes at våren nærmer seg, og påska - ikke minst :-) Jeg gleder meg! I dag deler jeg middagen hos oss i går. Deilig og saftig kylling stekt i olje, med deilig søtpotetchips. Sopp, løk og salat som tilbehør med en dæsj creme fraiche. 




Søtpotetchips smaker godt både til middag eller som kveldssnacks i hverdagen. Jeg skjærer de i tynne skiver, har på litt olje og krydrer godt med det jeg liker. Stek de i 20-25 min på 225 grader. 



Ellers er jeg i perioder en litt (for) ivrig snapper. Haha, hvis du vil følge med litt ekstra der så er brukernavnet lenawa :-) 



Klem Lena <3 

 

 

Instagram: lenawalstad

 

 

 

Les mer i arkivet »Oktober 2017 »September 2017 »August 2017
hits