Rumpetrening

Føler du at det bare er lårene som blir større, og ikke rumpa? 

Føler du at du tar hundrevis av knebøy, utfall og markløft..? Det gjør jeg også, men jeg syns ikke disse øvelsene tar så godt direkte på rumpa. Jeg syns det er fint med litt store og sterke lår, men for å trene direkte på rumpemusklene syns jeg disse øvelsene tar godt.

Ettbeins hipthrust med ben og skuldre på benk er en av favorittøvelsene mine som tar godt midt på rumpa. Skvis rumpa skikkelig og ha fokus på at du får god kontakt med muskelen. 

Glutebridge med stang er også en øvelse jeg får god kontakt på. Husk å klem rumpa skikkelig opp der også, og hold i noen sekunder på toppen. 

Glutebridge med strikk/elastisk bånd er også en favoritt hos meg. Legg deg på ryggen med knærne opp og hælene nærme rumpa. Knyt det elastiske båndet rund bena under knærne og press lårene/knærne fra hverandre mens du presser rumpa opp og holder i noen sekunder på toppen. 

Og en enkel øvelse til som også kan gjøres hjemme. Ligg på siden og løft opp foten gjentatte ganger. Denne øvelsen syns jeg tar godt på den øvre delen av rumpa 🙂

– klem Lena 

 

 

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

Siste innlegg