Søtsug? Spis dette med god samvittighet

Dette er perfekt til å dempe søtsug 🙂 Når jeg får lyst på noe søtt, og samtidig vil være sunn – ender det ofte opp med dette. Jeg liker det veldig godt, og anbefaler å prøve det om du ikke har smakt dette sammen før 🙂 Her har jeg proteinfluff, mager vaniljekesam, jordbær og biter av atkins sin proteinbar (fudge caramel) som smaker helt himmelsk 🙂

Proteinfluff:
Visp sammen et egg, to spiseskjeer proteinpulver med sjokoladesmak og en stor spiseskje med sukrinmelis. (Pisk i 7-10min, med håndmikser)

Hell i proteinfluffen i ei skål med mager vaniljekesam ved siden av – topp skåla med jordbær og biter av atkins proteinbar. <3

Ha fortsatt en kjempefin søndag 🙂
– Lena <3

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa

Effektiv rumpeøvelse

God morgen, og god lørdag dere fine <3 Jeg deler en av mine favorittøvelser på rumpetrening – her er bilder fra gårsdagens treningsøkt. 🙂 Denne øvelsen svir veldig på rumpa, og jeg syns den tar godt om det gjøres på denne måten.

Bruk et strikk å knyt stramt rundt leggene, sett hæla godt mot rumpa, press knærne så godt du kan fra hverandre, og skvis rumpa opp. Stram og hold i 3-5 sekunder før du slipper ned igjen. Prøv 4*20rep 🙂 Jeg bruker denne øvelsen ganske ofte, og blir stiv og støl i rumpa 🙂

Nyt lørdagen <3 Klem Lena 

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa

Slik fordeler jeg treningen min

Jeg får spørsmål om hvor ofte jeg trener hver muskelgruppe i løpet av en uke, så her kommer et innlegg om det også 🙂 Jeg følger ingen faste program, og jeg trener aldri de samme musklene to dager på rad. Jeg fordeler treningen min på denne måten:
Dag 1 – Bein + rumpe
Dag 2 – Rygg
Dag 3 – Skuldre og mage
Dag 4 – Bein + rumpe
Dag 5 – Rygg og mage + (biceps en gang hver andre uke)

Ellers så trener jeg også bryst og triceps en gang hver andre uke.

Som regel ser treningen min slik ut, med endringer om det blir en ekstra dag med treningsfri eller en ekstra dag med trening 🙂

Jeg er foresten nesten aldri på trening lenger enn ca en time (med mindre jeg trener med noen og det blir mye prat imellom) Jeg liker heller å trene ofte, og ha korte økter. Hadde jeg trent litt lenger og samla litt flere muskelgrupper hadde det holdt med trening 3-4 dager i uka 🙂
Håper dere får en fin fredag alle sammen, så snakkes vi igjen i morgen <3

 

Klem Lena <3 

 

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa

Deilig grovbakst

I starten av denne uka luktet det nybakte rundstykker hjemme hos oss, og det lukter så nydelig! 🙂 Er det noe jeg kunne blitt flinkere på så er det å ta meg litt ekstra med tid til å bake. Jeg er veldig fan av mat som tar kort tid å lage, samtidig som det skal være ganske så sunt. Dette tok heller ikke all verden med tid, de er sunne og veldig gode 🙂

Jeg måler sjeldent hvor mye jeg bruker, men litt av alt så blir det en god deig ut av det. I disse har jeg blanda mest havremel, litt grovmel og speltmel. (ikke nødvendig å blande alle disse) I tillegg har jeg i
– 50 gr gjær
– En skvett olje
– En klype salt
– Lunket vann
..Og knar alt sammen til en god og rund deig. 🙂

Jeg rulla noen til helt vanlige rundstykker, og fylte noen med ost og kalkunskinke 🙂

De blir luftige og best med heving både etter deigen er knadd sammen, og etter de er rulla eller fylt med det du ønsker å ha inni 🙂

Håper det smaker! 🙂 

klem Lena <3

 

 

 

 

Instagram: lenawalstad 

I’m back!

God morgen <3 Dagene flyr unna, og nå går det jammen fort til helg igjen også 🙂 I går kveld la jeg meg med med et smil om munnen etter å ha fullført ei beinøkt rett etter jobb. Jeg syns det var overraskende godt å komme meg på gymmet igjen – og jeg er så glad i den følelsen etter trening at jeg får meg en skikkelig lykkerus når jeg er så motivert og at formen endelig er på topp igjen. I går trente jeg kun med lette vekter og mange repetisjoner. Å starte litt rolig etter at jeg har vært syk syns jeg er veldig greit 🙂 Nå gleder jeg meg bare til å få spist godt i dagene framover, og komme meg opp å øke litt på vektene igjen – det føles så deilig! 🙂 Etter treningsøkta i går var det ingen vits å legge deg uten å få spist ordentlig. Trening bryter ned musklene våre, og da må det mat til for å klare å bygge de opp igjen 🙂

Krydret kylling, ris, brokkoli, tomater og soyasaus. Maten ble så enkel som dette i går 🙂 Ettersom at jeg var så sulten, og at matlysten endelig har kommet tilbake så smakte dette helt himmelsk. Lover dere uansett et bedre matinnlegg her i morgen 😀 Ellers håper jeg dere får en fin onsdag <3

– Lena <3 

 

 

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa

Deilige dager på fjellet

<3 I tillegg til mat og trening legger jeg ut litt personlige innlegg om andre ting som skjer innimellom også, denne bloggen blir som en dagbok for meg – og det er veldig hyggelig å se at det er flere som leser og gir meg tilbakemeldinger på innlegg og hva dere ønsker å lese mer om. Og at dere har gitt meg beskjed om at dere er glade for at jeg blogger jevnt igjen, blir jeg utrolig glad for å høre – da er det så gøy å dele med dere 🙂 Tusen takk <3  

I helga som var dro jeg og samboeren en tur på hytta vår som er på Glåmos, like ved vakre Røros. Vi var der fra lørdag til søndag, og fikk nyte en liten Røros sentrum-tur i tillegg til helt frisk og magisk fjelluft. Ettersom at formen min ikke har vært helt topp ble det ingen skitur denne gangen, men snart tar vi turen oppover igjen. Da mest sannsynlig med et flott vennepar av oss <3 Jeg gleder meg masse allerede til neste tur oppover, snart er det jo Rørosmartnan også! 

 
(Haha, jeg må bare le av dette bildet. “Løper bare å tar en liten bloggselfie mens du måker litt her jeg..” :-D) 

(Ahh, kald og deilig fjellluft <3 bare det er helt utrolig avslappende i seg selv) Er du glad i fjell og hytteturer for å koble av litt noen ganger? 🙂

Nyt dagen alle sammen, så sees vi igjen i kveld eller i morgen <3 

 

– Klem Lena

 

 

 

 

Instagram: lenawalstad

Treningsfri mandag

Da er vi i gang med ei ny uke, og jeg begynner å bli meg selv igjen etter å ha vært i dårlig form den siste uka. Endelig begynner matlysten å komme tilbake, og det klør i fingrene til å komme seg på trening igjen. Selv om jeg gleder meg til det tenker jeg å starte mandagen med treningsfri, for å være helt sikker på at ingenting slår tilbake. Så i dag får det holde med å gjøre en god innsats på jobb, og hive litt ekstra innpå med mat 🙂 I går avslutta jeg dagen med 5 varme brødskiver rett fra ovnen med smør og syltetøy på, påfyll av tapt energi de siste dagene. Brød smaker foresten helt himmelsk når man ikke spiser det så ofte 🙂 Nå som jeg snart kommer i gang med treningen igjen skal jeg prøve å få blogga litt mer om det framover også – så det ikke bare blir mattips her. Ellers ønsker jeg dere en kjempefin mandag <3

Klem Lena

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa

 

Lena’s lunsjtips

God søndag mine fine lesere <3 Jeg tenkte å dele et lunsjtips med dere som jeg syns smaker godt og er enkelt å lage. Jeg spiser dette ganske ofte, og blir ikke lei! 🙂

 

Her har jeg fylt opp speltlomper med tacokjøtt, cottagecheese, salat, agurk og tomat. Kjempegodt, sunt, mettende og lettvint om du ikke har all verden med tid. Dette er greit å ha som matpakke om du er på farten også. Hverdagen blir somregel ganske travel, og dagene går i ett – så for min del fungerer dette supert som rask mat, om man ønsker å velge et sunnere alternativ 🙂

 

Håper helgen deres har vært fin så langt, og at dere nyter søndagen videre <3

– Lena

 

 

Instagram: lenawalstad

 

Stuper du i sjokoladeskåla? Helg er helg!

Jeg deler et lite helgetips med dere i dag 🙂 Selv om det er helg og det fort kommer fram mye sjokolade og annen kos er det greit å kunne prøve å friste både seg selv og barna med frisk frukt i fine farger. Om det er litt av frukta det blir plukket av er det bedre å fylle magen litt ekstra med det enn å fylle magen kun med potetgull og sjokolade. Den smellen er det nok flere som kjenner seg igjen i. Det er alltid noe man kan bli flinkere på som faktisk gjør en forskjell i lengden – og det å sette fram et fristende fruktfat skader verken om det er helg eller hverdag 🙂 Ha en deilig lørdag med både frukt og sjokoladeskål foran deg <3 Helgen er til å nyte utskeielser og annen kos, men jammen er det godt med god og frisk frukt imellom sjokoladen i ganen også! 😀 

<3 Lena

 

 

 

 

Instagram: lenawalstad

favorittmiddag

Dette er yndlingsmiddagen min for tiden, som jeg anbefaler å prøve 🙂 

Dette er middag for to, doble alt om dere er flere.

– kok opp en passe mengde med ris 

– stek 400 gram karbonadedeig 

– kutt opp 5 store tomater og 1 løk, hiv de i en kjele

– ha i en spiseskje med tomatpuré

– hell i en boks røde bønner i chillisaus (kidney). la det koke opp og ha i karbonadedeigen. 

– rør alt godt sammen og krydre med finhakket chilli, kajennepepper, vanlig pepper og litt salt. Jeg overdriver alltid med krydder, syns det er super digg med sterk mat. 🙂

Ha gjerne frisk grønn salat til 🙂 Jeg syns dette smaker helt nydelig! kos dere, og nyt maten 🙂

 

<3 Lena 

 

Instagram: lenawalstad