Gårsdagens fargerike middag

I går ble det en veldig sen middag på oss. Den ble derfor veldig enkel, men god 🙂 Jeg spiste taco til middag litt tidligere på kvelden, men så ble vi så middagssulten i ti-tiden igjen. 

I full fart laga jeg en frisk og fargerik kyllingmiddag av det som var i kjøleskapet. 


Vi spiste kyllingfilet med ris, kokte gulrøtter, agurk og tomat. Jeg toppa med soyasaus. Så enkelt, sunt og deilig 🙂


 

Nå skal jeg komme meg avgårde på trening med ei veninne, og i dag står en god ryggøkt for tur! 🙂 Det ble en kjapp tur innom, men jeg benytter muligheten til å ønske dere en kjempefin torsdag, så snakkes vi senere <3  

Klem Lena <3 

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa

Brun uten sol

Til dere som har spurt hvilken selvbruning jeg bruker, så kommer svaret her 🙂 

Jeg tar nesten aldri solarium, men jeg bruker selvbruning for å føle meg litt freshere. 

Disse typene er uten tvil mine favoritter av de jeg har prøvd så langt. 

 

St. Tropez – bronzing mousse: pris: 499,- (sist jeg sjekka)

Denne har en mørk naturlig farge, lukter lite og sitter i flere dager. 

For best resultat skrubber jeg kroppen, smører meg i fuktighetskrem og har på selvbruningsmoussen. Fargen er mørk og derfor lett å se hvor det er smurt – da er det lettere å unngå skjolder. 🙂 

Det tar litt tid før den tørker, så jeg pleier å vente litt med å ha på klær.  For en enda mørkere farge dusjer jeg etter ca 8 timer etter første påføring og har på en gang til. 

 

St. Moriz – krem: pris: 105,- (sist jeg sjekka)

Denne sitter ikke like lenge, men jeg syns fargen er mørk og kjempefin. 

Den tørker raskt, lukter lite og er enkel å smøre på. 

For best resultat skrubber jeg kroppen, og her trenger jeg ikke ha på fuktighetskrem først ettersom at jeg syns den har god fuktighet i seg selv. 

Jeg påfører alltid med selvbruningshanske. Med nøyaktighet og tålmodighet blir resultatet bra. 🙂 

Klem Lena <3 

 

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa

 

Dette har jeg i lunsjboksen

Jeg er klar for første arbeidsdag etter ferie, og ettersom at det var fridag igår så er det bare ei kort uke før det blir helg igjen 🙂 I dag har jeg planlagt maten min et par dager i forveien.

Jeg har nesten alltid med meg mat på jobb og syns det er veldig greit å ha den klar. Da slipper jeg å bruke lunsjtiden på butikken til å lure på hva jeg skal ha, og jeg har et sunt og godt måltid jeg kan spise meg god og mett på 🙂 

I to av lunsjboksene jeg har til jobb har jeg lagt tacokjøtt, pasta og grønt i den ene, og kylling, ris og grønnsaker i den andre. I tillegg har jeg med meg epler, banan, nøtter og yoghurt som mellommåltider før middag.

Jeg unngår å bli veldig sulten i løpet av en dag, så småspising av sunn snacks passer meg godt. Jeg blir fort grinete når jeg blir sulten, og det er ikke om å gjøre altså. Med mat og jevn energi gjennom dagen holder jeg humøret oppe også <3 

Håper dere får en fin start på arbeidsuka, så snakkes vi igjen i morgen 🙂

Klem Lena <3 

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa

Snakk om å nyte påska fullt ut

Da var vi hjemme fra påskeferie, og skal nyte siste fridag før jobb igjen i morgen <3 Dagen i dag går til litt besøk, pakke ut fra hytteturen og litt vasking av klær. Men før det skal jeg gjøre unna en etterlengtet beinøkt, og i dag gleder jeg meg faktisk veldig 🙂 Jeg velger å bruke den ekstra “godsak”-energien til å gi alt jeg kan på trening, isteden for å føle på det å ha skeiet helt ut i påska. Det vil sikkert føles både slitsomt og helt fantastisk deilig når den er unnagjort. Før jeg får på meg joggeskoene og gjør meg klar til trening med god musikk på øret må jeg vise dere kveldsmaten vår i går. 

Haha, kanelboller! Jeg ELSKER kanelboller 🙂 

Snakk om å nyte påska fullt ut, nå er jeg virkelig klar for ei ny uke med nye muligheter. Nyt siste påskedag, dere fine <3

Hvordan syns du det er å trene igjen etter flere dager med treningsfri og litt for mye mat og godsaker?  


 

Påskeklem fra meg <3 

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa

Utskeielser gir meg motivasjon


Som jeg nevnte i gårsdagens innlegg så skrev jeg at det å bruke ferier som et avbrekk på å spise akkurat det man har lyst på, uten å tenke på hvor sunt det er – ER utrolig deilig! 🙂 Misforstå meg rett, jeg elsker sunn mat, men jammen er jeg veldig glad i godteri også – og det nyter jeg virkelig i godt selskap på ferie eller i helgene. Det er også det som gjør at sunn mat frister igjen når hverdagen kommer. I mine øyne er det en fin balanse. Mat skal være godt, og for å ikke bli lei av å spise sunt fungerer dette godt for meg. Utskeielser og kos av og til kan gi motivasjon for å holde et jevnt og sunt kosthold ellers. Det er hvertfall slik jeg påvirkes av det. Jeg skal komme med gode og sunne mattips til dere framover, men jeg stemmer fortsatt for å kose seg litt ekstra i helg og i ferier 😀


 

Jeg håper dere sitter med en god følelse av å virkelig ha nytt påsken, og at det kjennes godt å tenke på en sunn og god hverdag igjen. Jeg gleder meg til det også, jeg 🙂 

– Lena <3 

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa 

Påskeaften 2016

I dag startet vi dagen med enda en deilig påskefrokost før jeg og lillesøster kjørte en tur innover til Røros sentrum. Der møtte vi besteveninna mi, Lisa og lille Tia Nikoline på snart 3 måneder <3 


I dag var det ganske mye folk på Røros, så vi måtte lete litt før vi fant oss en plass å sitte. Vi kosa oss med osteloff med ost og skinke før vi tok turen tilbake for å bli med på gaukrenn/ påskerenn med resten av hyttenaboene 🙂 I påska har vi ikke spart på godteri og andre godsaker. Et lite avbrekk med å ikke tenke så mye over hvor sunn maten bør være – har vært veldig deilig 🙂 Jeg syns ferie er til for å nytes, og kose seg litt ekstra <3 

Resten av kvelden går til god mat og drikke i godt selskap <3 
Nyt påskeaften, dere <3 

klem Lena <3 

 

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa

Påskefrokost på hytta


God påske alle sammen <3 I går kjørte jeg og lillesøstra mi oppover til Rugldalen/Glåmos hvor vi har hytte, som ligger i nærheten av Røros. På turen oppover kjøpte vi med oss kaffe og deilige melkesjokoladeboller som vi kosa oss med. Med kjøregodt, høy musikk og god stemning ble turen oppover også veldig fin 😀 Å våkne på hytta, hoppe i kosedressen og ikke ha noe som helst av planer var utrolig deilig i dag. I går var vi på rakfisk-kveld hos de i nabohytta, påsketradisjon her i hyttestrøket. 🙂 I dag blir det mest avslapping, og i morgen blir det en tur inn til Røros sentrum for å møte flere som også er på hyttetur i nærheten av oss <3

 

Til frokost i dag stekte vi oss rundstykker og fylte opp bordet med godt pålegg. Hos meg frista dette mest. Bruntost med syltetøy + egg og laks. Mmm 🙂

Ingenting er som en god påskefrokost med så mye godt pålegg på bordet at det nesten ikke går ann å bestemme seg for hva man vil ha på. 🙂

Hva er deres planer for påsken? 🙂 

Klem Lena <3 

 

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa 

Rumpetrening

Føler du at det bare er lårene som blir større, og ikke rumpa? 

Føler du at du tar hundrevis av knebøy, utfall og markløft..? Det gjør jeg også, men jeg syns ikke disse øvelsene tar så godt direkte på rumpa. Jeg syns det er fint med litt store og sterke lår, men for å trene direkte på rumpemusklene syns jeg disse øvelsene tar godt.

Ettbeins hipthrust med ben og skuldre på benk er en av favorittøvelsene mine som tar godt midt på rumpa. Skvis rumpa skikkelig og ha fokus på at du får god kontakt med muskelen. 

Glutebridge med stang er også en øvelse jeg får god kontakt på. Husk å klem rumpa skikkelig opp der også, og hold i noen sekunder på toppen. 

Glutebridge med strikk/elastisk bånd er også en favoritt hos meg. Legg deg på ryggen med knærne opp og hælene nærme rumpa. Knyt det elastiske båndet rund bena under knærne og press lårene/knærne fra hverandre mens du presser rumpa opp og holder i noen sekunder på toppen. 

Og en enkel øvelse til som også kan gjøres hjemme. Ligg på siden og løft opp foten gjentatte ganger. Denne øvelsen syns jeg tar godt på den øvre delen av rumpa 🙂

– klem Lena 

 

 

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa

Gårsdagens ryggøkt

Deilige onsdag, og siste arbeidsdag før vi drar til fjells 🙂 Vi skal tilbringe hele påska på hytta vår som ligger ved Glåmos, ikke så langt unna Røros. Jeg skal nyte en avslappende hyttepåske, med mye god mat og godt selskap <3 Jeg gleder meg! 


 

I går var jeg innom treningssenteret en liten tur, og trente kun noen øvelser på rygg. Som oppvarming gikk jeg i maks oppoverbakke på mølle. Ca 10 minutter kjapp gange. Noen av rygg øvelsene jeg brukte i går var:

– vanlig nedtrekk

– smale nedtrekk 

– sittende roing

– facepull

– omvendt flyes

Ellers vil jeg ønske dere en fin påske. Jeg skal prøve å få blogga i påska også jeg, så da snakkes vi senere 🙂 Se litt på snapchat (lenawa) om du ønsker det – der kommer det stadig litt oppdateringer <3

Klem Lena 

 

 

 

Instagram: lenawalstad 

Deilig “muskelmat”


Hei dere <3 Gårsdagens middag smakte helt fantastisk godt, og har dere ikke prøvd dette før anbefaler jeg dere det. Det er veldig enkelt, og bra “muskelmat” som jeg liker å kalle det. Hehe. 

– Stek karbonadedeig 

– Hakk 1 gul løk og 5 store tomater å hell i en kjele med middels varme

– Hell i litt vann + 2 ss tomatpuré 

– Tilsett røde og hvite bønner + den stekte karbonadedeigen.

– Krydre med salt/pepper og kajennepepper (Jeg er glad i sterk mat og bruker ganske mye kajennepepper. Prøv med litt og litt, den blir fort sterk)

– La gryta småkoke 15 min mens du koker ris.

Ha frisk salat og agurk til, og nyt middagen 🙂 

Lena <3 

 

 

 

 

Instagram: lenawalstad Snapchat: lenawa